eXTReMe Tracker

20. märts 2010

Marginaale

Nädalavahetuse tavapärane (?!) ärkamine 7.24, uimerdamine pudru ja kohviga, 8 ajal pesupesu, 8.30 triikimine "Tühiranna" saatel.

Julmalt absurdne. Täpselt nagu laupäeva hommikul 7.24 ärkamine.

***

Avastada, et jooksmata on kuskilt jälle haigus külge hakanud, kevadisest päikesest ja poolmaratonist ei tule midagi välja. Kratsin nõutult pead, kannan kaasas karpi taskurättidega, üritan võimalikult vähe neelatada, süüa võimalikult palju C-vitamiini (ma olen seda terve talve teinud, põhimõtteliselt kõige tervislikum talv viimase kümne aasta jooksul), parem kõrv käib plõks-plõks kord kinni, kord lahti, nina ei tilgu, vaid voolab.

Sounds like fun? Vaheaeg ju.

***

Hommikul triikimise kõrval "Benjamin Buttoni uskumatu elu". Pesu sai ühel hetkel otsa, nii et istusin maha ja vaatasin edasi. Võib-olla oligi nii parem, sest pillides pole mugav kuuma triikraua ja puhta pesuga opereerida.

Tundub, et suur sulahooaeg on alanud nii toas kui väljas.

***

Mõned loetud raamatud (nii umbes kolmkümmend).

Rohkem on neid, mis on lugemata.

Sildid: ,

8. märts 2010

Piiiiiisikene juurdehindlus

Täna planeerisin pikema poeringi - vaja igasugust värki, mida kodusest Konsumist või Selverist ei saa, Maximast rääkimata. Juhtus aga nii, et jäin pikemalt tööle mökutama (loe: tööd tegema), nii et kaupsi plaani kriipsutasin kiirelt maha. Otsustasin hoopis apteegist osa vajalikust kraamist muretseda.

Läksin näopesugeeli/-seepi/-vahtu ostma ning sahistasin kenasti Selveri juures asuvasse apteeki. Märkasin, et kõrval lillepoe ees oli tohutu meesterivi, kes naistepäevaks tulpe ja nartsisse kokku krabas. Seega apteegis hea rahulik ringi vaadata. Hakkas silma. Üks kena firma oli müügile toonud BABE-nimelise sarja, kohe huviga vaatasin, mida pakutakse. Riiulis potsikute ja pakikeste taga paistis reklaamraamat, kiskusin sellegi välja.

Nüüd järgneb see, miks ma seda postitust praegu kirjutan. Nimelt. Firma oli teinud hinnapakkumise, et apteek sarja müüks. Mind huvitava toote hind oli pakkumises, mis kogemata unustatud reklaamraamatukese vahele, 215 krooni. Ilmselt ei ole apteekritele üllatus, mis on selle toote müügihind, aga minusugusele lihtsurelikule lõi hinnasilt küll nätaka makku. Sildil oli 327 krooni. See tähendab, et juurdehindlus on pisut üle 34%. Kuna ma oma silmi ei uskunud, siis vaatasin paar korda veel. Kogu see sari oli enam-vähem sama suure juurdehindlusega. Ei tahtnud enam midagi osta. Ausalt. Arvestades, et maaletoov firma paneb niikuinii üht-teist juba juurde, maksab riigile mingeid siseeveomakse, tahab väikest kasumit ka teenida... Kas nemad panevad ka 34% kaubale juurde? Et siis Eestimaale jõudes maksab see näopesuseep 142 krooni, millest tarbijani jõudes saab 327? Hallllllllllo. Mulle tundub küll veidi imelik seesugune juurdehindlusprotsent. Kas poes piimale ja saiale ka sama palju otsa? Või käib see luksuskaupade kohta ning seep ju ometi on luksuskaup?

Ai, ma´i või. Ma sai nii tigedaks, et kiusu pärast ei kavatse haigeks ka enam jääda. Siit moraal: lugemine on täiesti iiiiivlist. Kui ma poleks seda krdi reklaami välja rebinud ja avastanud sealt vahelt hinnapakkumist, oleksin ma kenasti asja endale soetanud ning õndsas teadmatuses koju rutanud, arvates, et sain uue toote kolesoodsalt.

A näopesuseepi pole mul endiselt. Homme lähen sellisesse poodi, kus sarnaseid kliendiehmatamise fopaasid ei juhtu ning kus ma juba eos arvestan faktiga, et ma suures osas maksan õhu eest, kuid see-eest on see õhk magus-magusa maitse ning lõhnaga ning erutab meeli pikemalt kui vaid hommikuse-õhtuse näopesu ajal.