eXTReMe Tracker

25. märts 2011

uurimused millestki

Ja täna on 25. märts. Mis ma selle põhjapaneva avaldusega öelda tahan? Igatahes pakin ma oma arvuti kokku, panen koti selga ja lähen tööle. Eks seal siis näe, kas palgatööst miskit välja tuleb või tegelen päev otsa eralõbulise eneseharimisega.

Üldiselt võin ma hetkel esitada ülevaate rahvusvahelistest uuringutest, mis käsitlevad erinevatest aspektidest... Öäk.

Skoor:
* sinihallitusjuustumaitselised pähklid
* paprikamaitselised pähklid
* salsamaitselised pähklid
* jogurtikommid (ohne fat!) x 3
* pähkel šokolaadis
* tšillimaiteselised tortillakrõpsud
* banaan ananassijogurtiga
* banaan jogurtita
* neljaviljapuder õunamoosiga
* 2 võikut
* hautatud köögiviljad sinihallitusjuustuga

Ei pea vist jätkama. Olen juba pikemat aega mõelnud, mis värk sellega on - nii kui mul on vaja mingit mõttetööd teha, kohe on vaja kirjeldamatutes kogustes igasugust kräppi sisse süüa. Ja aeg-ajalt juhtub muidugi seda, et söön kräpi suurest kurvastusest ära, aga mõttekas mõttetöö on endiselt tegemata.

Ma ikka juba ütlesin, et mulle meeldib avatud ülikool? Kui saaks veel endaga kah hakkama.

Sildid: ,

22. märts 2011

Teine katse







Esimesel korral ebaõnnestusin. Igasuguseid põhjuseid oli, alates sellest, et ei suutnud hommikul kell kuus end voodist välja ajada ja lõpetades ilmselge motika puudumisega.

Nüüd olen teisel katsel. Olen kohtunud esimese suure väljakutsega. Mu ööd-päevad on täidetud iiveldama ajavat paanikat, kõhus keerab, pea valutab, huumorimeel on ära pandud, R. kasutas eile minuga vesteldes - ma ei ole just osavõttev partner praegu - väljendit "sa oled surnud". Kolm nädalavahetust järjest lamasin voodis, et mitte sellele mõelda, aga aeg ei töötanud minu kasuks. Ikkagi pidin tegelema hakkama. Kivi on päris suur. Mul tundub, et olen ühe abivahendi tema kangutamiseks leidnud, aga ma ei saa kindel olla, et see on õige. Selge on see, et selle nädalaga ma seda purustada ei jõua. Ilmselt ei jõua isegi mitte nihutada. Või ringi sellele ümber teha. Lohutan ennast teadmisega, et olen lõpuks endale tunnistanud, et kivi on olemas, olen dokumenteerinud selle osa, millega peagu tuttav. Üritan vana mustrit mitte korrata, kuigi see on kuratlikult keeruline.

Ma ei taha saada Katku Villuks, kes enda niigi kesisele silmanägemisele põntsu pani ning kivilõhkumisega ka mõned vähem tähtsad jäsemed kaotas, mqmq. Seega ma loodan, et sõbrad head kutsuvad mu Maa peale tagasi, vaatamata sellest, et oleme täiskasvanud, igaühel on oma mured ja toimetamised ning aeg-ajalt tundub, et teise ellu sekkumine ei tohiks kõne alla tunda.

K. palub tungivalt, et teda segataks, kui ta liigselt oma kiviga tegeleb. Järgmised üksteist nädalat saavad olema täielik põrgu nii Kivimäel, kus ma oma vaba aega veedan, kui ka pisikeste põrguliste seltskonnas, kust ma vabal ajal tehtavate taksosõitude, joodavate kohvide, näritavate pähklite ning tiksuvate viiviste tarvis eurosid teenin.

Sildid: ,

13. märts 2011

Meeste kodu

Laupäeval Viljandis nelja mehe etteastet nautimas - Andres Noormets lavastas, Ago Anderson, Mait Malsten, Indrek Sammul ja Riho Kütsar mängisid."Meeste kodu" oli lavastusel nimeks.

Mida ma nautisin? Nautisin laupäevaõhtust ärevust Ugala suures saalis, seda, kuidas vaatajad enne etenduse algust sõna otseses mõttes fuajees ringe tegid, nii nagu kunagi iidsetel aegadel näha oli. Mine tea, võib-olla tehakse neid peenemas seltskonnas siiani. Igatahes laupäevane teater on eriline, alates sellest, et ma tean, et inimesed teatrisaalis valmistuvad selleks teisiti kui argipäeval. Kuigi ka argipäevane teater teeb argipäevast pisut teistsuguse päeva. Või noh, võib teha, kui inertselt vooluga end kaasa lased viia. Alates täiesti tarbetust vanniskäigus, juuste föönitamisest-lakitamisest (mõlemat teen tavaliselt umbes kord aastas!), riiete valimisest (pidulik vs casual, püksid vs kleit, valge pluus vs must pullover, must pullover vs triibuline pullover), saabaste ja koti mätšimisest, sukkade lõhkumisest ja kahe varupaari kaasapakkimisest... Oh. Ma tean, et teater on tegelikult vaatamise ja kaasamõtlemise koht - seda mulle siiski koolis õpetati, kui sellekohane BA kaasa anti - aga ikkagi ei suutnud ma end ahvatlevat kiusatust vältida, vaid läksin lõpuni. Tasus ära.

Lavastuse alustekst polegi praegusel hetkel niivõrd tähtis - harilik lugu 40-aastasest paksust kiilakast, kelle naine läheb pikema ja rohkem raha teeniva noorema poldi juurde. Mees on pisut antisotsiaalne selles mõttes, et ta istub oma korteris ja kirjutab teleseriaali, kannab koduseid dresse - sellised kenad aukudega väljaveninud põlvedega püksid - very homey. Loomulikult ei taha ta korterist lahkuda ega seda müüa, aga ostjaid hakkama sisse sadama uksest ja aknast. Ago Andreson tegi väga hea rolli! Vaatasin teda ja olin päris veendunud, et ta omal moel armastab oma naist, usub ise ka, et asjad võivad muutuda, ning tõsimeeli ei taha kellelegi midagi halba teha. Usutav otsustamatus. Olen isegi märganud, et kui inimene on endale harjumatus positsioonis, peab hakkama saama senisest erineva olukorraga, siis võib otsustamatus ja edasilükkamine tunduda lahendusena. Mida need muidugi pole. Igatahes üritasid ülejäänud "tüübid" temalt erinevatel põhjustel korterit osta. Riho Kütsari tegelane rääkis palju ja kiiresti, näitas end veenva manipulaatorina. Päris äge oli Kütsarit kuskil mujal kui Vanemuises näha. Oli väljaspool oma keskkonda natuke erinev sellest, kes ta tavaliselt kipub olema. Ja samas tundus mulle, et ta vist väga mängima ei pidanudki :D Mis on kompliment, muidugi mõista. Indrek Sammuli tegelane oli kaunis ebastabiilne, aga kuna ta kehastas psühhiatrit, on see vist arusaadav. Igatahes on päris kindel, et psüh-tüveliste sõnadega seotud persoonide vastu usaldust see tükk ei tõsta. Sammuli kui näitlejaga on see lugu, et ta üritas hoida end tagaplaanile, mulle tõesti tundus, et ta meelega astub nö sammu tagasi ja laseb teistel särada. Eriti alguses, siis oli ta eriti kammitsetud. Kui kogu kamp laval oli, oli lugu pisut parem, ta suutis kenasti kaasnäitlejad ja saali haarata. Orgaaniline. Oo, jätsin Malsteni lõppu. Malmsteniga juhtub see, mis juhtuma peabki. Ugala suur saal vahib teda armunud pilgul, kui ta astub oma valgetes sokkides jalakesega ühe sammu, siis tädikesed teises reas ohkavad ennastunustavalt. Ma tean, ma istusin esimeses reas ja kuulsin. Oma ohkamiste vahele :D Malmsten tegi nö lavakooli etüüde - suusahüppaja oli neist muidugi kõige tuntum. Olen teda varem ka neid tegemas näinud, ta on hea, ei saa midagi öelda. Ongi nii, et pruugib tal kohale ilmuda, kui juba on mäng.

Tüübid igatahes nautisd mängu. Esimene vaatus oli pisut puine muu meelest, oli paar head leidu, karakterid pidid avanema, aga kuna olid sellised üks ühele dialoogid, siis lugu venis. Aga see ei olnud selline oh-ma-kohe-suren-venimine. Selline pisikene. Teine vaatus seeeest oli hoogne - nelik oli pidevalt koos laval ja keegi neist ei hoidnud end tagasi. Tuli ära see filmilik peanupud alt üles ukse vahelt vaatamine, tuli ära kaks sellist kohta, kus näitlejad sõna otseses mõttes naersid ja ei suutnud tekstiga edasi minna. Korra juhtus see pükste kergitamise ajal (irl ei taha tegelikult ju näha, kuidas keegi oma lahtise püksiauguga pidžaamapükse kõhu otsa ja kaenla alla rebib!) ja teisel korral, kui jutt käis sellest, mida oleks pidanud ütlema naisele, kui ta auto partatšokist trussikud leidis - kaks numbrit väiksemad kui tema omad. Keegi neist neljast pakkus, et oleks pidanud ütlema, et need on ema omad, mispeale Kütsar, kellega traagiline lugu juhtus, pidi tegema üliinimlikke pingutusi, et tõsiseks jääda (ei õnnestunud), Malmsten naeris avalikult nagu ka teised.

Ja kirjeldatud seik võtab kokku ka põhjuse, miks lavastust mängitakse - ajakirjanduses suurelt kirjutatud: kursavennad tahavad kokku saada ja lõbutseda. Ja neil on õigus lõbutseda, sest tegemist on kuradi heade näiteljate ja vaimuka tükiga. Võivad küll nostalgitseda ja vanu häid aegu meenutada, sest ka vaatajad saavad sellest osa.

Mina kiidan :)

Sildid:

3. märts 2011

Neljap'eva hommikul l'hen kiiresti jalgsi t;;le. Hilinen. Kell k[mme kiirustan taksoga j'rgmisse kohta. Kell kaksteist kolin [hest ruumist teise, inimesed on samad. Kell kaks s;;n k[lma kotleti ja liigun kolmandasse ruumi, pool seltskonnast on ikka sama. Kell neli joon p'eva kolmanda kohvi ja liigun j'rgmisse ruumi, pool seltskonnast on sama. Kell kuus joon p'eva neljanda kohvi, vaatan klassistunud pilgul ringi ja liigun j'rgmisse ruumi, suur osa seltskonnast sama...

Kas ma mainisin, et ]ppej]ud liigub kolmel korral meiega kaasa, mis t'hendab, et ta r''gib kaheksa tundi j'rjest. L]puks laseb muidugi noorematel ka r''kida. Aga aine j''b samaks.

N'edsa. Puhas r]]m.

Btw. Olla avalikus arvutis, on... kummaline. Nagu n'ha, ei suuda ma siin isegi t'pit'hti leida.

Muidu on... kevad.
Kuulutajad:
1. koerajulgad ja kirjeldamatu kassikuse hais t'navatel
2. naabrimees l]ikas ]unapuu oksi
3. rollut[[bid juba k]rsitavad
4. tahaks aknaid pesta
5. rumal rahutus on hinge pugenud

So long.

Sildid: ,