Vastutus ja eetika
Osalesin koolitusel. Räägiti peamiselt sellest, kuidas pisut eriliste õpilastega koolis hakkama saada, toodi hulgaliselt kogemuslikke näiteid. Pikemalt peatuti sellel, miks poistel tekivad murdeeas koolis igasugused probleemid.
Kõige rohkem tekitas elevust jutt naiste ja meeste (tüdrukute ja poiste) erinevatest stressi maandamise mehhanismidest. Naiste puhul on esimeseks stressist lahti saamise reaktsiooniks nutmine. Õppejõud väitis, et stressipisarad on soolased, jonni omad mitte (pidavat tatimaitsega olema). Meeste puhul näitab nutt aga äärmist nõrkust, seepärast ei maanda mehed end nutuga. Nende esimene reaktsioon raskusele on agressiivsus - parim kaitse on rünnak! (õppejõud kasutas meestest rääkides üldmõistet alpinisti kompleks, mis tähendab seda, et iga võitlus on väärtuslik, sest see on võitlus ning võib kaasa tuua tunnustuse). Edasi: naistel rääkimine (teate küll, miks naisi pläkutisteks nimetatakse!), mehel ejakulatsioon (soovitus: võiks olla poistel see võimalus :P). Kolmandaks naistel kehaline kontakt (pea silitamine, käest kinni hoidmine, "vältimatu jõu" žest), meestel sellist asja muidugi kõne alla ei tule, on hoopis päästerõngaks alkohol. Lektor rääkis taas selles teraapilisest kogusest, mis aitab lõdvestada lihaseid, mida inimene ise ei saa lõdvestada (süda, kopsud, soolestik). Naiste puhul aitab ka igasuguse töö tegemine, peaasi, et oleks lõpetatud tegevus (sahtlite koristamine, toa koristamine, pesupesu). Mehed selle asemel põgenevad! Poisid panevad klapid pähe, kapuutsi pähe ning manavad näole ülbe naeratuse. Viimaseks naiste puhul igasugune teraapia, meeste puhul igasugune riskiga seotud tegevus.
Oeh. On ju arusaadav, miks poisid naistekeskses Eesti koolis pätistuvad?!
Mõned mõttekillud ka:
Õpetaja on käi, kelle töö on teravaks ihuda, ette valmistada, kuigi ise ei lõika ta midagi.
Naine suudab olla nii naine kui mees, mees suudab olla ainult mees.
Poiss õpib kätesse ja tüdruk pähe.
Poiss õpib oskusi, mitte teadmisi.
Kadunud nagu pardipask vette.
Igast looduslikust materjalist saia ikka ei küpseta.
Vahetame parteisid nagu pamperseid.
Paanika- ja reformide ministeerium (HTM)
Kõige rohkem tekitas elevust jutt naiste ja meeste (tüdrukute ja poiste) erinevatest stressi maandamise mehhanismidest. Naiste puhul on esimeseks stressist lahti saamise reaktsiooniks nutmine. Õppejõud väitis, et stressipisarad on soolased, jonni omad mitte (pidavat tatimaitsega olema). Meeste puhul näitab nutt aga äärmist nõrkust, seepärast ei maanda mehed end nutuga. Nende esimene reaktsioon raskusele on agressiivsus - parim kaitse on rünnak! (õppejõud kasutas meestest rääkides üldmõistet alpinisti kompleks, mis tähendab seda, et iga võitlus on väärtuslik, sest see on võitlus ning võib kaasa tuua tunnustuse). Edasi: naistel rääkimine (teate küll, miks naisi pläkutisteks nimetatakse!), mehel ejakulatsioon (soovitus: võiks olla poistel see võimalus :P). Kolmandaks naistel kehaline kontakt (pea silitamine, käest kinni hoidmine, "vältimatu jõu" žest), meestel sellist asja muidugi kõne alla ei tule, on hoopis päästerõngaks alkohol. Lektor rääkis taas selles teraapilisest kogusest, mis aitab lõdvestada lihaseid, mida inimene ise ei saa lõdvestada (süda, kopsud, soolestik). Naiste puhul aitab ka igasuguse töö tegemine, peaasi, et oleks lõpetatud tegevus (sahtlite koristamine, toa koristamine, pesupesu). Mehed selle asemel põgenevad! Poisid panevad klapid pähe, kapuutsi pähe ning manavad näole ülbe naeratuse. Viimaseks naiste puhul igasugune teraapia, meeste puhul igasugune riskiga seotud tegevus.
Oeh. On ju arusaadav, miks poisid naistekeskses Eesti koolis pätistuvad?!
Mõned mõttekillud ka:
Õpetaja on käi, kelle töö on teravaks ihuda, ette valmistada, kuigi ise ei lõika ta midagi.
Naine suudab olla nii naine kui mees, mees suudab olla ainult mees.
Poiss õpib kätesse ja tüdruk pähe.
Poiss õpib oskusi, mitte teadmisi.
Kadunud nagu pardipask vette.
Igast looduslikust materjalist saia ikka ei küpseta.
Vahetame parteisid nagu pamperseid.
Paanika- ja reformide ministeerium (HTM)