eXTReMe Tracker

29. nov 2006

Maailma kõige halvem etendus

Käisime eile teatris lavastust "Tühirand" vaatmas. Ja tänase postituse pealkirja mõtlen ma täiesti ausalt. Ma lihtsalt ei saa aru, kuidas saab ühest heast novellist paljutõotavate noorte näitlejatega teha nii halba lavastust?! Arusaamatu. Sõnadesse panna raske ja ega ma tahagi proovida seda teha, sest asi oli ikka masendav. Mingi mõttetu video, mis halvasti üles võetud, närvilised põhjendamatut tõmblemised mänguplatsil, arusaamatu karjumine, vilets räpp. Kas herr lavastaja arvas, et ta paneb Unti, et teeb segase tüki ja kõigile meeldib? Kontseptsioonitu ja vist ka pretensioonitu, vähemalt loodan viimast. Kahju hakkas näitlejatest, kel polnud midagi teha. Üritasid Undi teksti mängida, aga miski ei toetanud neid. Ühesõnaga mu teatriteadlase aju karjus appi 20 minuti pärast. Ja pärast poolteist tundi kestnud piina, oli kuradi hea meel koju tulla ja mõelda, et olen käinud TÜs veel igavamatel loengutel. Seega ei olnud see kõige mõttetum 90 mintsa elust, aga esikümnesse pressib üsna kindlalt. Kusjuures saal oli pilgeni rahvast täis. Huvitav, kui paljud neist loodavad väga heale filmile teatrikeelset väga head vastet leida või siis kirjandustekstile lavalist sugulast lantida? Anyway peavad pettuma.

Ma olen rääkinud.