eXTReMe Tracker

25. märts 2009

Foorum koolireformist

Tsiteerin haridus- ja teadusministrit: "Noored õpetajad ei tule kooli." Lauri Leesi leiab, et tuleb "väärikat palka" maksta, Marek Strandberg tahab "staatust".

Nii.

Mina läksin kooli tööle neli aastat tagasi. Sel ajal töötas meie koolis 10 alla 30-aastast õpetajat. Kolme aasta ja kolme õppeveerandi jooksul on meie koolist läbi käinud neid alla kolmekümneseid ja pisut üle selle õpetajaid - ehk siis noori õpetajaid - veel rohkem.

Üks saatekülalistest leidis, et õpetajaks õppima peaks laskma vaid kõige targemad (viiendik sealt ülevalt). Mina lõpetasin ülikooli seal 1/5 sees.

Mind ei loksuta mitte karvavõrdki igapäevaelus õpetaja staatus (või siis õigupoolest selle puudumine). Ma vingun sel teemal vaid siis, kui muud elumured ja -väsimus hinge matma hakkavad (ei juhtu väga tihti, paar korda aastas).

Raha. Olukorras, kus mul ei ole liisingut ja -laenu ja kolme last, saan ma palka normaalselt (alati võib vinguda, aga millise ameti esindaja ei leia, et talle võiks rohkem maksta?)

Kogu see trall ja sõnavõtmine...

IGAÜKS ON EESTIS SAANUD TASUTA KOOLIHARIDUST JA LEIAB SEETÕTTU, ET TA VÕIB SÕNA VÕTTA, KUI KUULEB SÕNA "KOOL".

Rääkimata sellest, et ma olen samade inimeste suust juba enam-vähem sama juttu kuulnud.

Huvitav, kui paljud neist inimestest, kes gallupis osalevad, on seda seaduseelnõud lugenud?

Ma ei või. Ei taha vastu ööd tigetsema hakata, aga isiklikult tundub mulle, et see vestutamine "valupunkti" teemal ei vii kuskile, vaid tekitab kahjuks ikka paksu verd.

Leesi on väga eklektiline ja Lukas nõelas hästi kirjandusviitega ("Kuidas rääkida raamatutest, mida sa ei ole lugenud"). Ja üleüldse tundub mulle, et Leesi räägib teemal, millest ta midagi ei tea, Kreitzberg on kena muhe härrasmees, kes Tõnise hädast välja aitab (mõjus ühendkoor tekib nende kõnest!). Vaene Strandberg istub ja nokib nina.

Mis toob tagasi selleni, et haridusfilosoofia pakub kõneainet tundideks ja arutades riigitelevisioonis mingit küsimust, et pea faktidele tuginema ja...

...võib suvaliselt lahmida.

Sildid:

1 Comments:

Blogger Unknown Arvas...

hästi hea kokkuvõte sinu poolt

11:59 PM  

Postita kommentaar

<< Home