eXTReMe Tracker

2. aug 2012

Herilaste aeg

Vahepeal on tikrid valmis saanud. Mitte meie majaesisel põõsal, vaid ühe kena pisikese suvila juures, mida mitmel korral külastanud olen. Ehk siis seisnud tikripõõsas ja imenud nagu herilane suurtest rohelistest marjadest magusat mahla. Kes neid kesti ikka närib, eks. Ja herned. Koos ussadega, kahjuks. Ja oad. Soolaubadele panen mitmeid panuseid. Ja tomateid olen viimaste päevade jooksul kilose ketšupi jagu söönud. Suvi ju.

******
Maal oli pidu: iss sai vanaks. Külalisi oli sellel peol, kus mina köögitöölisena üles astusin, nii 40 kanti. Oli päris kena, kuigi lähema viie aasta jooksul ma seda enam ei kordaks.

******
Olen lugenud mõned raamatud, on olnud häid ja mitte nii väga häid, valik on olnud üsna juhuslik, aga mis teha, kui raamatupoes on käpp sees ja endal pea laiali otsas ning raamatukogus tuleb pidevalt viiviseid maksta (täna jälle!). Ma ei viitsi eriti tsitaate koguda, üldmulje on olulisem, aga Indrek Hargla "French ja Koulu" pani mind oma pseudoajaloolisuse ja äärmustesse minevate karakteritega südamest naerma, nii et kaks väljavõtet:

""Paraku on saatuse tahtel kujunenud nõnda, et kõik minu sõbrad on inimesed, kes suhtuvad rahasse loominguliselt," ütlesin mina. "Ja ma peaksin ka ennast rahakunstnikuks, kelle jaoks need materiaalsed väärtused on vaid tühised varjud vaimliste kõrval. Raha on tegemiseks ja kulutamiseks, rahategemine on looming ja selle kulutamine kunst. Kõik minu vaenlased on aga alati olnud inimesed, kes suhtuvad rahasse formalistlikult, näruselt, lähtudes põhimõttest, et seda on alati kindlaksmääratud hulgal ja selle hulk peab olema kuskil fikseeritud. Nende tühiste hingede jaoks peavad kulud alati klappima tuludega, kusjuures kummalisel kombel ärritab neid see, et raha on loomingulise tegevuse tagajärjel juurde tekkinud veel rohkemgi, kui et raha on pisut puudu jäänud. Meiesuguseid loomingulisi rahainimesi nad põlgavad. Mul pole kunagi olnud muud võimalust, kui neile samasuguse põlgusega vastata."" (lk 117)

"On hetki, mil sa eriti teravalt tunned, et elu pole lasteaed, kus kõik osalised käest kinni ja, lõbus laul suul, ringmängu mängivad. Kus sa võid kõigi peale kindel olla, kus pole petmist, valetamist, riuklikkust ja õelaid juhuseid. Mõnikord on elu nagu nuumsea unenägu tapamajast, mõnikord lahmatavad sinu peale elu ränkrasked tormilained ja ainus, mida sa teha võid, on need mehiselt vastu võtta ja loota, et kunagi sa meenutad seda hetke kui rumalat unenägu."  (lk 231)

Lugesin Harglat ja sain aru, et just õige aeg - olen Pratchetist vaimustuses ning oodanud, et leiaksin midagi sarnast, mis tooks välja rohkem eestlasele igiomast, mitte ei mängiks maailma kultuuris oluliste tekstide ja arhetüüpidega (mitte, et Harglal neid poleks: klassikaline veidrikust teener on olemas :)). Igatahes sai mu silmaring laiendatud ning saan nüüd aru, et Kivirähk oma vimkadega pole mitte üksi. Mis ei tähenda, et Hargla läheb kõigile Kivirähki armastajatele peale - ei lähe kindlasti, sest tegemist on siiski ulmega (tahtsin kirjutada muinasjutt, aga käsi tõrkus; ja samas tõrkus kirjutama ka ulme, kuigi selle žanrina Frenchi ja Koulu lugusid esitatakse). Hea lugemine oli, tõin raamatukogust järje ning loodan, et tegelased ei ammenda end, nagu juhtus Melchioriga 3. raamatu alguses.

Ja Matti Rönkä Viktor Kärppä põnevikud on ka läbi, ootan triloogia 3. osa tõlkimist :)

******
Suvi on hea. On ju?

Sildid: , ,

1 Comments:

Blogger KR Arvas...

Jah, suvi on hea!:)

2:36 PM  

Postita kommentaar

<< Home