eXTReMe Tracker

26. juuli 2007

Surm24, Seks24 ja S...24

Kunagi eelmise aasta jooksul hiilis vaikselt-vaikselt Postimehe Interneti leheküljele väike riba, mis edastas kõmu-uudiseid. Sellised stiilis Brad Pitti ja Angelina Jolie kõminaid-sosinaid. Ma kusjuures aeg-ajalt klikkasin neile ning ise mõtlesin, et kuidas selline soliidne ajaleht nagu Postimees kahtlemata on, sellist infot eksponeerib ning minu põhiküsimuseks oli loomulikult: miks? Miks peaks seda tegema?

Oleks vist liiga lihtsustatud lähenemine, kui väidaks, et tegemist on turu ja auditooriumi nõudmisega. Turu all pean silmas reklaamimüüjaid-ostjaid ning auditooriumiks reaalsed lugejad ning potentsiaalses lugejad, kelle pärast toimetused kohe kõvasti rebima peavad, sest nii palju kui minu kogemus ütleb, siis umbes 10-15 aasta pärast pole enam sellist lehetellijatearmeed, vähemalt nooremas generatsioonis mitte, sest neil lihtsalt pole harjumust lehte lugeda. Ok, see on hoopis teine teema, millest mõnel teisel korral...

Kui nüüd lihtsustatult asjale läheneda, siis võib eelnevast väita, et Postimees (selline institutsioon või äriettevõte, kuidas võtta) tuli vastuvõtjatele ehk siis oma adressaadile vastu. Njah. Kõik oleks ju korras, kui minus ei tekitaks täielikku tülgastust uudisvoog, mida eelneva pisi-pisikese uudisriba järjekindlad klikkajad (mina nende hulgas) esile on kutsunud. Räägin siis nüüd portaalist Elu24. Postimehel on portaal Tarbija24 ka, aga see on jälle teine teema, kuigi, olgem ausad üsnagi sarnane käesolevale probleemile. Võib väita, et kui nii väga see portaal häirib, siis ei tasu sinna minna, ei tasu ka Postimehe lehele minna. Jah, aga küsimus miks jääb siiski. Ma üritasin eile selle sama lehe pealt leida mingit infot tegijate ja missiooni (okei marketingi ja reklaamireeglite) kohta. Mis te arvate, kas ma leidsin selle? Ei leidnud. Mis võimaldab mul püstitada hüpoteesi, et Postimehe weebium on üle võetud maitsetute kurjade jõudude poolt, kes anonüümselt söödavalt suviselt uimastele pahaaimamatult arvuti ees igavlejatele täiesti tühja uudisväärtusega infot (näe, läksin juba vastuollu, neid kolme sõna ei saa küll kõrvuti kasutada...). Ja kui ma selle peale siis mõtlesin - uskuge, mu unenäod tegelevad ka praegu sarnaste probleemidega, siis väike kärbes sosistas mulle kõrva, et tegemist on portaaliga, mis pole mõeldud puhkusel olevatele inimestele. Ei, see on hoopis neile, kes oma tagumiktunde kontoris täis istuvad, kes on määratud telefoni vastu võtma ja teatama, et kõik on puhkusel või et helistage 1. augustil uuesti, siis me paneme teie soovi kirja...

Seega võib Elu24-nimelise jubeda üllitise puhul kaasa tunda kõigile neile, kes praegu tööd teevad ning neile Postimehe töötajatele, kes oma igapäevast vorsti leiva peale teenivad täiesti mõttetut kräppi kirja pannes-klaverilt välja võludes.

Ja loomulikult tahan siinkohal õnnitleda kontseptsiooni loojat: rohkem mööda ei oleks saanud panna, jätka samas vaimus. Väike spikker ka: kuna seks, sitt, surm ja vägivald müüvad hoopis paremini kui roosalillelised pulma-elu-uudised, siis võiks panna veel mõned portaalid püsti :P

Sildid:

1 Comments:

Blogger (eevo) Arvas...

surm24! tehtud!

8:58 PM  

Postita kommentaar

<< Home