eXTReMe Tracker

8. okt 2007

Jurist ja rataste parkimisest


Tulime täna T.-ga taas suhteliselt hilja koos koju. Otsustasime Utlibi juures läbi käia, sest seal avati möödunud nädalavahetusel mälestusmärk armsale Jurile. Panin pildid ka siia (http://www.ut.ee ja www.postimees.ee Sille Annuk).

Mõtlesin, et jutt terastorudest on halb nali. Njah. Lähenesime ausambale - jah, seda nimetatakse ausambaks - raamatukogu peaukse poolt, st siis Juri kukla tagant. Need, kes näinud-käinud, saavad juba aru, millest ma räägin. Nimelt on kõigepealt umbes 12 meetrit purskkaeve ja siis tulevad terastorud, mis samuti vett purskavad ning peaksid ka (nagu ma ajalehest lugesin) Juri soengut muutma hakkama. Viis juuksekarva on need, mis seda soengut muudavad. Lisaks on nn basseinis värvilised lambid (roheline-sinine-punane), mis teatud intervalli järel plingivad ning ma ei tea, kas tegu oli silmapette või millegi muuga, aga igatahes tundus mulle, et ka vee purskamiskõrgus muutus. Teate, kuna ma lähenesin peaukse juurest, siis tekkis mul kohe väike paralleel... Nimelt oli peaukse ees olevas jalgrattahoidlas täna väga palju rattaid. Mõne küljes kohe üsna mitu. Ja siis kui ma jõudsin Jurini, avastasin, et terastorud meenutavad vägagi neidsamu rattaparkimise torusid. Igaks juhuks on keegi naljahammas tõmmanud traadi ausamba servale (mööda äärt jookseb ja on maast umbes 30 cm kõrgusel). Kas teate, miks see seal on? Lisaks muidugi sellele, et jalga tõstvaid koeri eemale hoida... See on seal selleks, et keegi oma ratast ausamba külge ei lukustaks. Mhmh.

Üritasin netist leida pilti sellest, mida silmas pean, aga mida pole, see on torude pilt :P Muide. Need purskkaevud endiselt purskavad vett igasse ilmakaarde väljaspool basseine. Juba oli keegi loopinud hull-keerulisse torudesüsteemi münte. Ja iriseda tahan ma selle üle, et kuigi kogu Tartu 375-aastase ülikooli tõttu uue särava meigikihiga kaeti (et vanaduskortse varjata), on raamatukogu ees ja purskkaevu, st nüüd siis ausamba ümber, endiselt tänaval plaadid, mis on viltu laotud, pragunenud ja pärinevad kusagilt 1980ndate lõpust... Hommikul mööda Narva maanteed ja Riia tänavat tööle sõites vaatasin ma pärast suurt Turu silda kõnniteid - teate need, mis asuvad turuhoone juures... Nojah. Need on rohtu kasvanud. Seal ei kõnnita. Need plaadid olekski võinud Utlibi ette tuua. Ma tean, et värvi järgi ei sobi, sest see on ikkagi betoonarhitektuur ja mida iganes, aga vähemalt oleks tee: 1. sirge; 2. terve.

Juri on paigas ja kui ma just ei satu öösel Utlibi juurde, et purskkaevude valgusmängu vaadata, siis pean kannatama valgete suveöödeni, sest talveks ju Jurile juukseid ei eraldata :P