eXTReMe Tracker

29. aug 2007

Foorum: igaühele oma pisuhänd!

Käisin täna Tartu õpetajate sügisfoorumil. Räägiti uuendustest ning esialgu tundus kava veidi kummalisevõitu. Kui aga herr Astok oli moderaatorina herr Kruusele sõna andnud ning herr linnapea oma jutu lõpetanud, kiskus kohe põnevaks.

Avaesinejaks oli Kersti Kaljulaid, kes rääkis energiapoliitikast ning kuigi ma juba algusest peale teadsin, kuhu ta lõpuks välja jõuab, oli tegemist üsna kena 45-minutilise palli hüpitamisega nii, et lõpuks jõudis see ikkagi Eesti Energia võrku ehk siis see, mida pakub EE on meile ainuvõimalik variant. Olen minagi vaimustunud Roheliste jutust ning arvanud, et EE paha-paha, aga nüüd väga head kõnelejat kuulates hakkasin mõtlema, et EE on lihtsalt Kaljulaidi "minna lastes" kaotanud kaaluka jõu Roheliste propagandamasina vastu. Kuna peak-oili probleem on mulle tuttav ning väga suurt huvi pakkuv, tekitas ka energiateema küsimusi. Nt ei teadnud ma varem, et toodetavat energiat ei saa säilitada. Mina rumal arvasin, et see on mingitel tingimustel võimalik... Ei taha pikemalt sellel peatuda, aga igatahes olin ma taas meeldivalt üllatunud. Raadioinimesed on toredad ning K. Kaljulaid on minu jaoks raadioinimene :)

EMT tegelast, kes järgmisena rääkis, ma kahjuks ei kuulnud, käisin sel ajal UTis, sest see oli oluline-oluline, aga sellest mõni teine kord :)

Edasi tuli juba Geenivaramu juhataja, kes pani head rebingut ning talle järgnes Raitwoodi juht, kes rebingut nii palju ei pannud, kuid oli see-eest kenasti ette valmistunud. Seejärel oli Teet Jagomägi Regiost - väga halvasti ette valmistatud ettekanne, ei taha kommenteerida.

Lõpetas tänase päeva teine naissoost ettekandja Kadri Liik. Raadioinimene jälle, eks. Ma ei hakka siin hääletoonist rääkima, ma ei maini isegi pidevat morbiidsuse ettekuulutust, rääkimata jutu-välimuse vasturääkivusest. Liiga irreaalne. Aga seda ütlen küll, et minu jaoks oli see ettekanne esialgu kõige halvemini kogu värgiga haakuv, ent lõppsõna juures sain ma aru, et Kadri Liik lihtsalt lõpetas selle, mille esimene esineja oli alustanud. Rääkimata rebingust, mis kogu tema surmtõsist ettekannet saatis. Me olime Käshiga pidevas naerukrambis. Sest jah, olgem ausad, kui Teet Jagomägi ütles iga asja kohta põhjendamatult: "Nii ongi," siis Kadri Liik teatas meile täiesti rahulikult, et meid ümbritseb üks very evil maailm!

Igal konverentsil-foorumil on oma küsija. Noh, tegelikult on igas koolis. Üks lehvivi juuksed härrasmees küsis pidevalt midagi ning lõpuks tegigi Kadri ettekandest kokkuvõtte, et hullud ja geeniused on ikka vajanud pisuhända, kellega võidelda ning Kadri esitas meile enda oma. See oli siis nüüd esimene kord, kui Kadri Liik naeratas, ta lausa naeris :) Ja ma olen äärmisel õnnelik, et ta oma pisuhända viitsis tutvustama tulla.

Pole midagi öelda, foorum oli väga hästi korraldatud. Võrreldes eelmise aasta konverentsiga, mida korraldas MHG, oli asi ikka väga kõvasti edasi arenenud. Tegemist oli päris konverentsi, päris ettekandjate, päris mõtete ning päris kontseptsiooniga. Kindlasti saab üht-teist veel paremaks teha, aga kui sel aastal Hannes Astok, kelle firma, ma saan aru üritust korraldas, juba sellise märgi maha pani, siis loodetavasti ei lasta järgmisel aastal latti alla, vaid üritatakse leida midagi veel lahedamat.

Sildid: