eXTReMe Tracker

2. jaan 2011

Kiiresti keskpõrandale kokku

Igatahes on kindel, et 2011 jõudis kohale. Koos läheneva maailmalõpu, kaduva krooni ja Saaremaa kalendriga.

Mis ma tahtsingi öelda uue puhul. Seda, et Colorado farmeri Chris Jesseni laudas sündis 31. detsembril imetabane miniatuurne pullvasikas, kellele pandi nimeks Ben omaniku venna järgi (vt ka siia), siis seda loomulikult, et kõrgharitud inimesi huvitab poliitika rohkem kui kõrghariduseta inimesi (vt ka siia), seda, et ühe kurja narvalase tõttu ei saanud plaani sajaprossaliselt täita (vt ka siia).

No tegelikult oleks veel palju öelda, a mis ma ikka jauran.

Ahjaa. Eelmise aasta lugemisstatistika on ebatäpne, aga tundub, et otsast lõpuni loetud raamatute hulk jäi siiski alla saja. Miks ma nii ebatäpne olen? Kodune raamatupidamine annab 79 teost, töine raamatupidamine 84 teost ja siis see raamatupidamine, kuhu liidan ka selle kräpi, mida ma proua ema riiulitelt rebinud olen, annab mingi 15-20 raamatut juurde (igal korral 1-4 raamatut). Mis ühtlasi toob mu selleaastase lubaduseni: ma märgin ühte kohta loetud raamatud ning silmapaistvatest (heas ja halvas mõttes), teen märkmed siia. Selle aasta esimene oli Kivirähki "Kaka ja kevad", mida ma otsast lõpuni seni lugenud ei olnud. Äge. (Lugemisaasta kokkuvõtted kunagi Tammsaare tähtsa päeva paiku.)

Ahjaa kuubis. Eelmise aasta teatristatistika on alla igasugust arvestust. Ma ei tea, mis põhjusel - ei suuda endast aru saada - lõpetasin enda jaoks etenduse analüüsi. Vakk. Ma ütlen. Koolis õpetati, et seda on vaja ja ma olen selles täiesti veendunud, et mõtete korrastamiseks ongi seda vaja, aga see ei sundinud mind siiski kirjutama (kirjutamisega oli üldse pahasti, aga see on teine teema). Igatahes 2010 teatriaasta nägi välja selline:
21.01. "Kuidas kuningas kuu peale kippus?" (väga hea: pekkikuihea; Joostolivägahea)
10.02. "Helesinine vagun" (väga hea: pekkikuihea; tekstonülikõva)
9.04. "Koidula veri" (hmm: jaa-jaa; RagnejaTanelolidhuvitavad)
27.05. "Lolla" (hea: saabikkatehalasteleheadteatrit, isegiKoidulast)
28.06. (?) "Eesti asi" (hea: eisaagiheadenäitlejatekohtamuudöelda)
4.08. (?) "Põrgupõhja uus vanapagan" (hea: oleksikkakuradiimposantne, kuioleksruumiistudajainimesedteaksid, midanadvaatamatulid (loe:eituleksennastnäitamajamölisema), Uusbergidolidhead)
18.08. (?) "Kristjan Jaak laskub maa peale" (hmm: teatritvõibsõpradeletehaküll, agaärgesiisteisikutsuge, onjo; appikuidiibidmesiinkõikoleme; kunstkunstipärast)
10.09. "Robinson & Crusoe" (hmm: eimingitrobinsoncrusoet, vaidukrainakeelnesõjardilugu; apoisidolidhuvitavad)
11.09. "Fanny ja Faggott" (hmm: kusontarbijakaitsesilmadsiis, kuireklaamlubabhoopisteistlugu?; mulleElinameeldis)
12.09. "Caligula" (jeesusmariakarjataseit: iraanikeelnetragöödia)
16.09. "Uinuv kaunitar" (hmm: kordaastastulebvaadataballettivõiooperit; aganohpolejustminutassiketeed)
30.09. "Pärmi Jaagu unenägu" (väga hea: huumoritpeabsaama jaüldsemilleskühvel?; RobertjaLauraolidhead, Kerstinaguikka...ebamaine, Ainnaguikka...ebakaine?)
1.10. "Kui Harry kohtas Sallyt" (hmm: eiolepäriskindel, ettasusRakverresõitmist, kuigiÜllejaTarvoolidikkavägahead)
5.11. "Kalle Blomkvist ja Rasmus" (hea: kurat, papitükkidevahelvõibkaheadnäitemänguteha, missiis, eteesmärgiksonraha; Antiolivägahea)
25.11. "Rumm ja viin" (hmm: miserikuradikinoseeoli?)

Et siis selles mõttes kordaläinud aasta, et kord kuus tuleb ära (kokku 15 lavastust), kordaläinud ka seetõttu, et Vanemuise toodangut on väga vähe (4 lavastust, sh 1 ballett), erinevates teatrites sai ka käidud. Kõige alternatiivsem teatriaasta minu teadliku teatrivaatamise aja jooksul (kuigi tavaliselt on vist lavastusi rohkem ja siis on on nn akadeemilise osakaal tunduvalt suurem).

Nii. Ühe võla olen rämekiirelt seljast raputanud. Nii et oli küll aasta 2010 kirjutatud ja vaadatud lugudes.

Sildid: , ,