eXTReMe Tracker

11. juuli 2007

3 kohvi - tolku ei miskit

Tänaval kõnnib üks pisike tüdruk, kes kannab kaasas võimlemisrõngast. See on pakitud neoonroosasse riidesse. Naljakas. Ühesõnaga tal on rõngas ning selle rõnga ümber on omakorda rõngas. See meenutab mulle neid pannkooke, mida ma reedel või laupäeval tegin. Mul nimelt polnud ikka veel täit veendumust, et pann on täiesti mõttetu. Seega tegin pannukaid. Lõpuks olid need auguga pannukad, mida ümber keeramiseks tuli veel pooleks ka lõigata. Väga õpetlik kogemus oli :)

******

Dominic Strinati "Sissejuhatus populaarkultuuri teooriatesse" on praegu käsil. Massikultuuri osa on läbi loetud ning nüüd võitlen teise peatükiga, millest ma ei mäleta praeguseks hetkeks enam midagi. Võrreldes Huizinga raamatuga on väga halb tõlge. Ausalt. Ma arvan küll, et ma olen piisavalt pädev tõlke headust hindama, kuigi mõõdupuu hea-halb on küündimatu ja ei ütle tegelikult midagi objektiivset. Väga raskepärane keel, lausekonstruktsioon on kõike muud kui eestipärane, mõnes kohas on keset tsitaati mõni sõna tõlkimata (ausalt on!) ning see pole ka kuidagi märgistatud a la, et kavatsuslik või nii oleks. Ühesõnaga on seda popkultuuri asja väga raske ja uinutav lugeda... Selles suhtes uinutav, et ma lihtsalt ei suuda ennast sundida, aga une võtab kenasti ära - eile passisin lihtsalt kella poole viieni üleval, aga ei lugenud... Väga mõttetu. Strinati juurde tagasi tulles... Mind häirib, kui kasutatakse sõna "ameerikastumine". Mis kuradi sõna see selline on?! "Amerikaniseerumine" on mu meelest parem tuletis. Näh, jälle ma räägin mingist hea-halva mõõdupuust. Jutu moraal on selles, et kuigi Strinati käsitlused ja eesmärk anda ülevaadet millestki, mis mind igapäevaselt puudutab, on õilis, ei tunne ma ennast tema lähenemisest puudutatuna. Huizinga juurde tagasi tulles: see tüüp lihtsalt kordas iga peatüki ja alapeatüki lõpus väga lapselikult ja naiivselt fraasi "seega on tõestatud, et kultuur ja mäng on otseselt seotud ning mäng oli olemas juba enne kultuuri, meie kultuur ja ühiskond laiemalt on sündinud mängust, sotsiaalsete mängude tulemusel." Või midagi taolist. Kas pole mitte veetlev? Igatahes tundub (olles omandanud teatava hulluseastme närides end läbi suurte sotsiaal-, ajaloo- ja ei tea mis teadlaste) "söödavam", kui mula, mille vältimiseks praegu kolm tundi Internetis olen kruusinud...

******

Another drink perhaps?
Yes, please, it would be nice!
Mulle palun maasikamargariita ohtra tekiilaga, aitäh!

Sildid: ,